بي توجهي به اختلالات روحي و رواني در سنين اوليه کودکي

به گزارش سلامت نيوز به نقل از خبرگزاري آلمان، 14 تا 25 درصد از کل کودکان در سنين اوليه زندگي خود اختلالات روحي و رواني مهمي را نشان ميدهند که اين اختلالات اغلب ناديده گرفته مي شود و يا بيماري آنها درست تشخيص داده نمي شود و نيازمند درمان ديده نمي شوند.
بنابراين گزارش؛ به گفته محققان حالات بروز اختلالات رواني در کودکان متفاوت از بزرگسالان است .
از جمله علائم بروز اختلالت روحي سنين اوليه کودکي مي توان به عکس العمل ها و واکنش هاي منفي و غمگيني و ناراحتي طولاني، ترس بيش از حد از جدايي، اختلال ترس بيمارگونه به ويژه در محيط هاي اجتماعي،افسردگي و اختلال در عملکرد احساسات کودک، مشکلات تغذيه اي و اختلال در هنگام خواب ، عدم تمرکز و اختلال در رفتار اجتماعي، اشاره کرد.
همچنين به همين دليل تشخيص دقيق و درست از جمله توجه به واکنش هاي دروني و رفتاري و تست هوش و معاينه بدني براي تشخيص دقيق و درست اين اختلالت روحي رواني در کودکان لازم و ضروري است .
براساس اين گزارش براساس نوع اختلال موجود امروزه امکانات درماني موثري وجود دارد مشاوره و توجيه ، مادر، کودک درماني، تمرين هاي مخصوص والدين و روش هاي مختلف روان درماني در کنار گفتار درماني، رفتار درماني، فيزيوتراپي مي تواند به درمان اين اختلال در کودکان کمک کند و اغلب روش هاي درماني در اين زمينه سرپايي صورت مي گيرد و نيازي به بستري شدن کودک نيست در موارد سخت نيز مکان هاي خاص يا کلينيک هاي روزانه براي حضور مادر و کودک در کنار هم هنگام درمان نياز است.
http://www.salamatnews.com